Jag älskar fina vackra saker, dekorationer, pyssel, trädgård, resor, kalas, fest, hattar, vackra ord och fina tankar.

tisdag 28 april 2015

Tulpanfälten i München. Tulips in Munich

Nu har jag varit en sista dag till i München,   på Standby. Jag jobbar ju som flygvärdinna och då och då har jag standby. Eftersom har bott 14 år i München så har jag många vänner kvar, som nästan slåss om vem jag ska sova hos när jag blir kvar någon natt. Nu hälsade jag på mitt Guddotter Isabelle och min dotters Gudmor. Jag hade med mig ett försenat påskägg och en älg som hade en stickad tröja på sig med en svensk flagga. Mycket poppis! Även om man är 12 år.
Vi körde min guddotter till hennes pianolektion och passerade då dessa fält som jag älskar och saknar i Sverige.
På några fält här och där i München, (jag vet inte hur det är på andra platser) planterar de ut massor av blommor, tulpaner, solrosor, gladiolus.... som alla får plocka av och betala styckvis i en burk. Det är så vackert att se fälten, vilken fröjd att sen få plocka av dessa skönheter och jag tycker att det är fint för mänskligheten att vi fortfarande kan betros att betala för det vi tar utan att kollas.
Tyvärr är det svårt att ta med blommor på flyget... Men jag köpte i allafall sparris och rabarber!!  Så ikväll blir det färsk sparris och rabarberpaj kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar