Jag älskar fina vackra saker, dekorationer, pyssel, trädgård, resor, kalas, fest, hattar, vackra ord och fina tankar.

torsdag 16 april 2015

Frökenpresenter.

Eftersom jag har två flickor, nu 6 och 8 år gamla oc de har gått på förskola och nu i skola och förskoleklass , så har det blivit ganska många avslutningar genom åren.Det har alltid samlats in till en gemensam present, vilket jag tycker är jättebra. Förhopningsvis tycker fröknarna det också! Det blir ju något lite mer ordentligt då, och inte så mycket små plock. Men jag har samtidigt svårt att släppa det helt och vill gärna ha något mer eget. Jag vill att det ska vara något vi har gjort själva, utan att vara en kladdig slarvig, men i mammas ögon åh så vacker teckning... Så det måste vara något bra. Knepigt och för mig en utmaning varje år! På förskolan var det 10 lärare!!! Nu är det bara 7...

Jag tänker på den här sidan visa vad vi har gjort.  Kommer att lägga till fler och fler tips, så titta in igen!


1. Något år gjorde vi fina personliga galjar. Jag köpte storpack med färdig målade vita galjar på Ikea, eller på  Jula finns det också. Sen torkade jag av de med aceton eller annat nagelbortagningsmedel, så håller färgen bättre. Sen skrev jag fröknarnas namn, eller: mamma, pappa, mormor, fröken, gäster, morfars finskjortor, bästis, mormors gäster, kompis, du, jag, älsklingen.... Låt fantasin flöda!
Sen var det barnens tur att måla galjarna vackra och färgglada. Hobbylack passar bra. och är man orolig att färgen ska släppa så kan man lacka med genomskinlig lack en gång. De blir jättefina, och jätteuppskattade som present. En fröken måste ju inte ta hem sin galje, den kan ju häng kvar i hallen på skolan!!! ;-)  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar