Jag älskar fina vackra saker, dekorationer, pyssel, trädgård, resor, kalas, fest, hattar, vackra ord och fina tankar.

tisdag 14 april 2015

Påskprommis med familjen och morfar.

Hej Hej!

Påsksöndagen åt vi sen frukost med min pappa Tom som kom gåendes, sen bestämde vi oss för att gå runt sjön som vi bor bredvid. Vi ville se om vi kan springa runt den så småningom och min pappa som bor bara några minuter bort känner till stigarna, så han följde med. Det blev en härlig skön långpromenad på stigar, skogsvägar, över spångar och hoppandes över diken. Flickorna tyckte det var jätte mysigt att vi alla var med i skogen. När vi kom hem igen så blev det varm choklad med vispgrädde som vi älskar allihopa här hos oss.


Vi har det så himla bra för min pappa Tom bor på nästa väg bara 5-7 min bort och min mamma Margaretha har precis flyttat in i ett litet hus, som min bror byggt ut till henne, på vägen som går mellan våra vägar, och min bror bor på tomten bredvid min pappa. Så vi har hela min familj jätte nära och kan verkligen hjälpa varandra med barnen och med mysiga fika stunder och annat kul. Omars mamma bor i närmsta orten nära flickornas skola och Omars två döttrar, Mafe 21 år och Andrea 25 år bor också i samma ort. Härligt när man bor nära och kan ha mycket kontakt. Min bror Oscar är gift med Felicia och har två barn och en bonus kille. Milo 5 år, Leia 7 år och Rasmus 11 år.
Så. nu fick ni veta lite om familjen också.

Nu måste jag hämta barnen på kören. Jag får nog med mig en drös barn...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar