Jag älskar fina vackra saker, dekorationer, pyssel, trädgård, resor, kalas, fest, hattar, vackra ord och fina tankar.

tisdag 14 april 2015

Påskmiddag nr 2.

Hej där!

På påskmåndagen var vi bjudna på den traditionsenliga påskmiddagen hos min mamma, hela familjen; Vi, min bror med familj och min pappa.Mina föräldrar är skilda sen 8 år, och att min mamma bjuder min pappa känns jätte härligt. Så var det inte förut.. Och alla Fem barn som har så kul tillsammans. Underbart! Vi börjar alltid tidigt för att hinna med lite pyssel också. Jag stod hos mamma och blåste snabbt ur 14 ägg.. -inte så kul när man ibland trycker lite för hårt mot ägget och skalet går sönder och hela ägget trycks upp i ansiktet.. Blääääh!

Mamma hade lagat massor av god påskmat, precis som den ska vara. Massor av god sill,varmrökt lax med rom sås, prinskorv, köttbullar, ägghalvor med skagen röra... allt sånt där som jag älskar. Fast jag hoppar alltid över prinskorv och köttbullar, det känns mer som barnmat.
Jag har alltid med en kaka och min svägerska Felicia också. Jag brukar alltid göra en Oscar den andres som alla älskar och den känns påskig för oss, gul och fin. I år hade Felicia gjort en jättefin jordnöts-påsk-tårta. Riktigt smarrig! Jordnötssmör och choklad, som Reeses. Jag äääälskar Reeses och passar alltid på att köpa minst en påse när jag flyger till Usa.  Vid Jul gör jag alltid egna. Det är lite pilligt men de blir jätte goda!
Men nu tillbaka till påsken; Vi gömde påskägg till barnen ute i skogen också.  Jag hade köpt t-shirtar till alla barn och lite annat smått och gott, så jag behövde stora påskägg. Tyvärr så var jag ute lite väl sent så jag hittade inga. Men skam den som ger sig!! Jag tittade på Willys, och där såg jag att de hade påsk-fina pappersburkar till smågodiset. Jag frågade om jag fick köpa dem tomma och det gick bra. Smart va?! Och de blev riktigt fina med en påsk-servett under det genomskinliga locket.

En mysig Påsk var det!
Här ser ni de fina Påsk-burkarna!


Mammas smarriga påskbuffee.



Den goda Oscar den andres tårta. 
Felicias fina "Dykande kanin-tårta"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar