Jag älskar fina vackra saker, dekorationer, pyssel, trädgård, resor, kalas, fest, hattar, vackra ord och fina tankar.

torsdag 16 april 2015

20-tals Middag.

20-tals party.

För ett par veckor sedan hade jag tjejmiddag, och hade då kommit på den briljanta idén att jag ville ha tema på middagen. Jag hade precis läst boken; Tjugotals Flickan av Sophie Kinsella, som för övrigt är en av mina favorit författare just nu. Efterlyser böckerna om Shopaholic.. Har läst första och MÅSTE läsa resten. Jag älskar hennes stil!
Men nu tillbaka till tjejmiddagen..
Det var jättekul att förbereda mig för festen, min kompis Rebecca har en dansskola, så jag fick leta klänning i deras kläd förråd. Där fanns ju massor att välja på!!- tyvärr mest i storlek tolv år och kort kort KORT!  Men jag hittade en klänning som iallafall täckte rumpan, jag tänkte att -äsch vadå! Vi är ju bara tjejer och jag ska ju inte ut någonstans.. Jag fick låna boa också och långa svarta handskar. Åh vad roligt det var redan innan. Jag trixi-fixade ihop något sånt där pannband också med fjädrar av ett tjockt diadem som jag hittade i tyskland när jag jobbade. Men det var lite svårt att hitta svarta fjädrar, men till slut så.. Det var ju snart påsk!

Jag dukade med svart sammetsduk och massor av guldiga pärlband och guldiga ljushållare. Under alla pärlor la jag en vinröd boa som jag också lånat av min kompis, jag hade en vas med vinröda blommor också. Jag hittade passande servetter, som jag la snyggt.  Det blev riktigt läckert!

Jag fixade massor av olika snittar med goda röror. Min favorit är crostinis med rivet päron i creme fraich och honungs rostade valnötter med lite timjan. Den smak kombinationen är verkligen härlig!
Till varmrätt gjorde jag Rödbetspaj med fetaost och potatis och en härlig sallad.
Till efterrätt hade jag gjort små pavlova-tårtor med frukt och grädde, en till varje tjej.

 Jag fick lite stressigt precis innan det skulle gå av stapeln, som vanligt när jag ska ha fest.. så en halvtimme innan gästerna skulle komma kom jag precis ut ur duschen.. Då åkte mina flickor med Omar och hans kompis, som också kom med en av mina  gäster Jenny,-Ååh HJÄÄÄÄLP!! - men som tur var för mig så var den tjejen professionell sminkartist så jag fick hjälp med min håruppsättning som säkert annars hade varit allt annat än tjugotal. Tack Jenny för det! Du är bäst! Medans hon fixade mitt hår försökte jag krångla på mig strumpbyxorna. Det gick så där,,, hihi! Men de var i allafall på när nästa gäst kom.

Men nu måste ni ju få se hur det blev!!


Så här fräckt var bordet och jag!

Den här underbara orkidén fick jag av min gulliga granne Anna,
 se vad fin den är med halsband och allt! 
Och mina flickor ville så klart också ha fina band i pannan.
Så jag tog lite svart gummiband, svarta fjädrar och 
några fina klistermärkes strass-stenar. Riktigt fint, tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar