Jag älskar fina vackra saker, dekorationer, pyssel, trädgård, resor, kalas, fest, hattar, vackra ord och fina tankar.

torsdag 16 april 2015

Första inlägget

Hej på er!
 Det här är mitt första inlägg, efter att ha brottats lite med layout och annan för mig grekiska.. Men nu ska det  bli kul!
Vi har precis avslutat ett härligt påsklov, med mycket god mat, godis, fix och pyssel. Det är mysigt med påsken och man kan pyssla lite sånt där lite mer barnsligt pyssel utan att det blir för barnsligt, fast med barn kan man ju det jämt ju.. ;-)
Jag går alltid med träningsvärk veckorna innan påsk, då jag blåser ur alla ägg som används här hemma till alla bak, pannkakor, omeletter och andra äggiga saker. Förutom när vitan och gulan måste delas försås, det har jag fortfarande inte klurat ur hur man gör det.. Någon som vet?
Nu hade vi iallafall en överfull bunke med urblåsta ägg, som vi kunde måla fina.

Vi hade påskmiddag för Omars Mamma Fabiola och hans dotter Mafe med pojkvän. Vi började med att måla ägg allihopa, det var jätte mysigt och 80-åriga Fabiola skrattade gott, hon hade aldrig hållit i en pensel förrut.
Jag hade dukat påsk-fint och vi hade en härlig middag som avslutades med en Hallonbomb till Cassandras förtjusning. Riktigt smarrig!

Så fort jag har förstått hur jag lägger in foton från mobilen så kommer det lite mysiga bilder, både på oss och på lite påskfint pyssel.

Kram från mig så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar