Jag älskar fina vackra saker, dekorationer, pyssel, trädgård, resor, kalas, fest, hattar, vackra ord och fina tankar.

tisdag 5 maj 2015

Lilla gäst-toan.

Hej på er!

Det var ett tag sen jag skrev... men nu tänkte jag visa några bilder från min lilla gäst-toan.  Den hade förut en jättefin men mörk tapet som gjorde det lilla rummet till ett ännu mindre och parkett då det fann lite över efter bygget som precis räckte.. Vi tröttnade på det och bestämde oss för att fixa nytt! Min duktiga sambo målade om väggarna, han fick måla tre gånger för att det skulle täcka tapeten och sen la han in ljusa klinkers. Det blev ljust och fräscht. Mina flickor tycker dock att vi ska ha mer färg och inte bara vitt överallt... hihi  Så kan det vara. Jag gillar ljust och jag tycker ändå att vi har blandat upp det vita med färg, så att det inte blir tråkigt.  Här ska ni få se hur badrummet blev. Tyvärr missade jag helt att ta kort innan, då jag är nybörjare på det här med bloggande..  Ska bättra mig. Men jag har nog kvar nån tapetrest såjag  tar en bild på den så ni iallafall kan se hur mörk den var.


Vi samlade massor av underbara stenar
 när vi var på semester förra sommaren.
Några smyckar handfatet, inte bara för
att det är vackert, vi har ingen sil
eller vad det nu heter, så stenarna
stoppar diverse små-ting från att ramla
hela vägen ner.   
Lite fin små deco-korgar och ljuslyktor för
småsaker och smink i rätt färg ser fint ut!
Här ser man det mesta av toaletten.
Den går i lila-vitt.
Det blev en fräsch omvandling efter den
förut så mörka toaletten.
Men jag känner ändå att en vägg ev kanske
 får en fond vägg så småningom.
Vi får se!


 
Här ser man genom spegeln nästan
 hela toaletten. Jag tycket att barnens
konst verkligen piggar upp!

Barnens fina konstverk ger lite färg åt toaletten.
Här ser ni den gamla tapeten.
 Jag tycker mycket om den men, det blev
helt enkelt för mörkt.
Välkommen ljus!


Minstingen Miranda har målat den
fina målningen som jag satt fast med
häftstift på väggen inuti den gamla
 vackra ramen som jag har fyndat på
 en loppis när jag bodde i Munchen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar