Jag älskar fina vackra saker, dekorationer, pyssel, trädgård, resor, kalas, fest, hattar, vackra ord och fina tankar.

onsdag 27 maj 2015

Dop - present.

Jag hade redan en present till grannarnas söta lilla flicka, men jag är som jag är och kunde inte låta bli... Så jag tog fram lite tapet prover, som jag älskar och samlar på mig överallt.. -Bra att ha till allt möjligt...
Jag har lite plywood skivor i små storlekar som jag sparat för att det är bra att ha till diverse pyssel och fix..
Så jag tog en skiva, en tapetbit med gulligt barn motiv och sen klippte jag ut lagom bit tapet -den bör gå ut 5-6 cm över kanten, la den på skivan och limmade sen fast den med limmpistolen. Förrut har jag även gjort det med tapet klister,  funkar oxå bra. Limma, håll emot, limma , håll emot. Limmet torkar jätte snabbt så man måste vara snabb.
Sedan skruvade jag dit två små skruvar på baksidan ungefär 6 cm ner från kanten på var sida.
Jag tog sedan ståltråd och virade båda ändarna runt skruvarna så att den satt fast ordentligt. Så har man en enkel  upphängning.
För att få in mer liv i tavlan, så klippte jag ut några extra djur och limmade ditt med limmpistolen som ju har rätt tjockt limm,  då blir det lite djup i tavlan.
Kul, fin och mycket enkelt pyssel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar