Jag älskar fina vackra saker, dekorationer, pyssel, trädgård, resor, kalas, fest, hattar, vackra ord och fina tankar.

tisdag 18 augusti 2015

Stora stenar!

Hej på er! Det var ett tag sedan!
Vi har haft en härlig fixar helg i trädgården. Min pappa kom med lite stora maskiner och vi skulle gräva ner gulslang för fiber tvärs över trädgården.  Men vi hade planerat att dra den lite i utkanten så att det inte förstörs för mycket. .
Lite buskar stod i vägen så de flyttades. Jätte smart allting. Först grävdes hålen på nya platsen, där vi ville ha de, mot en liten stig där folk gåt förbi när de ska ner till sjön, så vi får mindre insyn, sen grävdes de upp några i taget, vi tog hand om dem och sen kom pappa och maskinerna med flera. Teamwork. Vi hittade fina stenar som flyttades, en stor gick i två bitar när den flyttades så då bestämde vi snabbt vart vi ville ha dem och det blev till fina trädgård bord eller pelare.
Vi fick en ny rabatt uppgrävd,  fin jord ilagd.  Allt med grävare och skopa. Jätteskönt!!
Vi pausade med bad och riktig grädd-glass och fika från lekstugans café.
Sen gick maskinerna vidare. Jag fick bort en stor stubbe med rötter och en massa vildhallonbuskar som vill in i min rabatt.. där fick jag fyllning och ny jord. Vi flyttade lite buskar och plantor. Där ska det bli en liten gräsplätt. Vi planterade fruktträd oxå som stått länge i sin kruka. . 2 tröd togs ner oxå, för mer sol. Kvällen avslutades med kvällsdopp och knytis-middag på stranden med familjen. Vi gör det då och då under sommaren med min bror och hans familj och mina föräldrar. Jätte mysigt! 

Underbart när det händer så mycket, som vi per hand aldrig skulle ha orkat med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar