Jag älskar fina vackra saker, dekorationer, pyssel, trädgård, resor, kalas, fest, hattar, vackra ord och fina tankar.

lördag 22 augusti 2015

Lekstugan del 4.

Nu ska ni äntligen få se hur det blev i lekstugan. Vi har några småsaker kvar,  men det kommer... Men det mesta är klart!
Riktigt gulligt tycker vi och tjejerna stortrivs i sin nyrenoverade lekstuga.
Välkomna in på en titt! ! ! 


Rött och Vitt valde flickorna.
De här röda möblerna var mörkblåa förut. Det tog fyra lager färg för
att de skulle täcka. Men det lönade sig. Nu är de så här fina!
 Stolskuddarna sydde min mamma för flera år sedan till andra barnstolar,
 och här passade de ju in perfekt!
De små lapptäckena fick flickorna när de föddes av en
vän som gjort de själv. Kuddarna i soffan sydde jag själv,
den ena stämplade jag på..
Jag hittade ett fint prickigt tyg på Ikea i fyndhörnan till en billig peng.
Det fick bli både gardiner och draperi till köksbänken. Se söta bondgårstavlorna var reklam,
 som jag plastade in och sen hittade jag ramar på Ikea som fick lite färg de oxå.
Själva soffan ska oxå få en framsida så smånongom, men andra saker har kommit i mellan..
 som det lätt blir när man har tusen järn i elden..
Kuddfodralen syddes av rester från gardiner och draperi. 
Den lilla söta krukan på bordet fick röda prickar. Duken hittade vi på loppis
 och de fina Gerbera köpte vi på Rusta för ett blomster-kalas.
Eftersom vi valde att inte sätta upp någras innerväggar så kunde vi använda
 reglarna för att sätta upp hyllor för porslinet över spisen.
 Spisen är en gammal Brio-spis-överdel, som sänktes ner i köksbänken,
 som i sin tur är byggd av fasadplattor som vi använde till källarväggarna.
 Skivan ligger på reglar som är gamla fasad-brädor..
 Allting tas till vara och används!!
 Det känns liksom extra kul då! Soffans sittlock är rester av vår parkett...
Flickorna slår ofta upp fönsterna och öppnar sitt Café: Stava Standcafé,
 där serveras allt från kaffe och kaka till glass och våfflor,
 det beror lite på vad köket har att bjuda på för dagen.
Vi är nöjda! Vad säger ni?
Några saker fick målas om för att passa extra fint.
Krukan var blå med vita blommor, och stod i verkstaden med skruvmejslar i. ..
 korgen var inte målad alls. 
De fina guldkopparna med fat hittade vi på loppis.

Små kökshanddukar fick det oxå bli. Inte helt perfekta, men vem är det??
- därför tycker jag de är söta ändå!! Det söta alfabetet köpte jag till barnen i Chile när vi bodde där. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar