Jag älskar fina vackra saker, dekorationer, pyssel, trädgård, resor, kalas, fest, hattar, vackra ord och fina tankar.

lördag 22 augusti 2015

Snabbt, billigt, enkelt och snyggt tårtfat.

Hej hej.
Ikväll var vi på en mysig kräftskiva med kräftor och massor av annat gott. Det blev inte så sent,  så sen mös vi lite framför en brasa jag och barnen. Nu sover de och jag sitter och väntar på att min älskling ska komma hem.  Han har ett viktigt och stort samtal och jag är lite nervös och hoppas att det går bra. Så jag tänkte att jag gör ett inlägg så länge... Det minskar väntan.
Jag tänkte visa er hur jag gör ifall jag lite snabbt behöver ett stort fat för en tårta eller liknande.
Jag tar en lite starkare kartong ibland har jag haft en träskiva eller en skärbräda och klär den med en fin tapet eller något passande presentpappper kanske..
Sen för att det inte ska bli förstört av fett och fukt från tårtan eller kakan, så lägger jag plastfolie i omlott ovanpå som jag oxå fäster på baksidan ganska stramt, så att den fina tapeten syns ordentligt.
Jättebra när man har tema-kalas tex och vill ha passande fat.
Enkelt,  billigt, snyggt!
Hej och godnatt!
Den här tapeten var enkel med snygg. Det blev ett glimrande tårtfat. 
Den hät är använd flera gånger... Bara att klä om igen.. Förra kalaset var visst ett rosa fee-kalas. Jag lägger på ett lager plastfolie över alltihopa som oxå tejpas fast på baksidan.
Jag tog en stabil flyttkartong och klippte ut en lagom stor bit för ett tårtfat. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar