Jag älskar fina vackra saker, dekorationer, pyssel, trädgård, resor, kalas, fest, hattar, vackra ord och fina tankar.

tisdag 14 juli 2015

Lekstugan. Del 1.

Hej igen!
Det har varit lite tyst här ett tag.. Jag har varit sjuk jätte mycket.. 3 ggr halsfluss och nu senast dunderförkyld..
Men här ska jag visa lite vad vi har satt i gång.  Min pappa kom med en lekstuga till mina tjejer för kanske 2 år sedan. Han kom med den dragandes efter lilltraktorn. Den hade stått hos honom flera år. Den byggdes en gång till min kusins barn men kom aldrig dit. Sen blev det pappas katter som flyttade in. Det föddes flera kattungskullar där. Ett riktigt litet katt-bb.
Men då kom den alltså till oss och sen blev den aldrig riktigt inredd. Barnen tog den snabbt i besittning. Men den var ju lite skruttig. Jag hade planer för lekstugan men de blev aldrig av. Så nu var det dax att sätta i gång. Nu ska ni få se hur den såg ut innan och sedan återkommer jag när den är klar..   förhoppningsvis innan sommar är över.. 
Så här ser den ut nu innan. Lite skruttig och stökig.. Finns lite att fixa till... 
Ändå finns det ju lite charm i den med det röda och blåa.. 
Det här är något som flickorna själva får vara med och fixa till... Cassandra med skruvdragaren..
Håll tungan rätt i mun.. Skruvdragaren är tung..
Äntligen tomt! Nu är det bara att sätta igång...
Titta in snart igen så ska vi se vad som hänt då-- ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar