Jag älskar fina vackra saker, dekorationer, pyssel, trädgård, resor, kalas, fest, hattar, vackra ord och fina tankar.

måndag 15 juni 2015


Miniljus i små marmeladglas.

Frökenpresenter.



Jag brukar alltid fixa lite presenter till mina barns fröknar vid sommar- och julavslutningar. Men jag vill att det ska vara hemgjort och jag vill att barnen ska vara med, och det ska bara vara något litet, för oftast så samlas det ju till något gemensamt större. Så ett år gjorde vi små ljus. Visst är de söta!? 

Här har vi fyllt en liten burk. Vi knöt fast
veken i en tändsticka, så att den inte ramlar
 ner i eller hamnar snett. Det är så gulligt
 när de är så små.
Först samlade jag små marmeladburkar.
 Tvättade ur dem och blötte upp
så att vi kunde få av etiketten.
Här ser ni hur vi smälte ljusmassa med lite färg,
för att få ljusen fint rosa. Vi la även till en doft.
Alla ingredienser hittade jag på Panduro.


Vi gjorde ganska många.
Flickorna hade många fröknar då.
Och det är ju kul att ha några kvar som present till andra.



Så här söta blev de sen med liten servett-topp och lite sidenband.
 Och för att ge bort dem så slog vi in dem i cellofan.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar