Jag älskar fina vackra saker, dekorationer, pyssel, trädgård, resor, kalas, fest, hattar, vackra ord och fina tankar.

tisdag 9 juni 2015

Old Garden chairs with a table.




En gammal charmig Trädgårdsmöbel.




Under våren har vi renoverat en gammal trädgårdsmöbel,  som jag för kanske 3 år sedan fick av en god vän, när hans mamma gick bort och hennes hus skulle tömmas och säljas. Möbeln var redan då ganska medtagen. Men jag gillade stilen. Och tänkte att med lite färg...  Och sen har den stått...
Ganska Charmig i sin Chabbychic patina, men det var svårt att hålla rent och nu ville jag förnya den!
















Men min Omar, honom är det handlingskraft i!! Superman kallar jag honom ibland..  
Vi satte igång att skrapa stolarna, men såg snart att flera av brädorna var ruttna och bara kunde ryckas loss. .






Så vi tog bort allihopa. Vi hade några rullar med sängbotten hemma och det visade sig att det var exakt samma bredd på de brädorna som på stolarna brädor. Så Omar sågade upp så att det skulle räcka till 4 stolar. Sen satte vi i gång. Slipade och sandpapprade.


 Sen grundade jag allihopa. När det torkat ett par dar, fortsatte jag att måla med vitt.








Eftersom våren har varit som den har varit fuktig och kall så tog jag in bitarna och radade upp de i vardagsrummet för snabbare torkning.











 Sedan målades sista gången och efter det var det dax för själva stolarna. De slipades ordentligt överallt och målades 2 gånger med metallfärg.






På bordet behövdes inte brädorna bytas ut, så vi skrapade bara av gammal färg och sedan målades det också.












Sedan monterade Omar stolarna. Och som ni ser så blev de jättefina. 



Visst blev gruppen fin!? Vi är jättenöjda. Jag har redan köpt andra kuddar som går i rosa och blommor... ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar